پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3512
-
الف
+

دومین جشنواره موسیقی آوای وحدت برگزار می شود

دومین جشنواره موسیقی آوای وحدت 9 بهمن ماه در بوشهر برگزار می شود.

دومین جشنواره موسیقی آوای وحدت جنوب کشور به دبیری هوشنگ جاوید 9 بهمن ماه در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم، در این جشنواره که به همت سازمان بسیج هنرمندان برگزار می شود، گروههای موسیقی مناطق و نواحی کشور حضور دارند. در این دوره 6 گروه از خراسان رضوی؛ خراسان شمالی؛ خوزستان و هرمزگان برای اجرا انتخاب شده اند و در این جشنواره یک روزه به نعت خوانی؛ منقبت خوانی و حماسه خوانی خواهند پرداخت.

 این جشنواره در بخش های موسیقی؛ صنایع دستی؛ نقاشی و خوشنویسی برگزار می شود و در بخش موسیقی گروهها به صورت انتخابی حضور دارند اما در سایر بخش ها شرکت کنندگان براساس فراخوانی که مدتها قبل منتشر شده بود؛ اعلام حضور کردند.

هدف از برگزاری این جشنواره بازشناسی نمادهای وحدت در تمام جلوه های هنری؛ سنتی و فرهنگی ایران است که مسلما یک بخش از این جلوه ها در هنر موسیقی است که می تواند فارغ از بحث وحدت بین مذاهب ؛ وحدت بین اقوام و افراد و وحدت بین انسان و طبیعت هم باشد. البته وحدت بین نژادهای مختلف در جهان هم می تواند در این چارچوب قرار گیرد.

لازم به ذکر است اولین دوره این جشنواره آذرماه امسال در غرب کشور و در شهر مهاباد برگزار شد که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت؛ امسال هم برای اولین بار در جنوب کشور برگزار می شود.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر
مینا

خیلی عالی